Ana Maria Marinescu*

 

Rezumat

Organizarea de spectacole implică numeroase aspecte privind dreptul de autor şi drepturile conexe: de la contractul de prestaţie artistică ce trebuie încheiat între organizator şi artişti, până la autorizaţiile licenţă neexclusivă ce trebuie încheiate cu organismele de gestiune colectivă pentru utilizarea muzicii. 

Utilizarea muzicii şi a altor opere protejate în concerte, spectacole, festivaluri şi altele asemenea reprezintă una dintre cele mai frumoase forme de exprimare a operelor şi a artiştilor, iar din punct de vedere al dreptului de autor scoate în evidenţă unul dintre cele mai complexe drepturi patrimoniale, respectiv comunicarea către public, către un public care este prezent în locul de provenienţă a comunicării, a oricărei comunicări a unei opere realizate direct, făcută într‑un loc deschis publicului, prin orice modalitate publică de execuţie ori de prezentare directă a operei . 

Totodată, organizarea de spectacole are o contribuţie importantă în cadrul industriilor creative atât din punct de vedere al bugetelor de organizare, cât şi al contribuţiilor pe care le aduc la bugetele locale şi de stat. 

În prezent primele 3 festivaluri de muzică din România Electric Castle, Neversea sau Untold au un impact financiar semnificativ asupra bugetelor locale prin infuzia de capital pe care o aduc acestora de peste 20 milioane de EURO , iar bugetele totalizate ale acestora se situează în jurul aceleiaşi sume . 

 

  * Drd., Director General Societatea Autorilor şi Editorilor Români de Opere Ştiinţifice ‑ PERGAM, e‑mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., mobil: 0723.241.399