Nicoleta Rodica Dominte∗     

 

Rezumat

 În cuprinsul articolului vom evidenţia faptul că distinctivitatea mărcii Uniunii Europene reprezintă o condiţie de validitate la înregistrare, care trebuie să fie îndeplinită în fiecare stat membru. „Reprezentativitatea geografică” a caracterului distinctiv al unei mărci este definit în jurisprudenţa europeană prin hotărâri pronunţate de către Curtea Generală şi Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. Cu toate acestea, solicitanţii ori titularii mărcilor înregistrate încearcă să eludeze acest criteriu prin invocarea faptului că distinctivitatea mărcii lor este recunoscută de o parte substanţială a publicului larg, fără o apreciere concretă în fiecare stat membru al Uniunii Europene.

∗ Lector univ. dr., Facultatea de Drept, Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi, Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

 

Parteneri