Marinescu Ana-Maria*

Rezumat

Plecând de la afirmaţia lui Jean-Jacques Rousseau[1] că „orice judecător dezinteresat trebuie să admită că melodia este, la urma urmelor, sufletul muzicii”, se pune întrebarea legitimă ce este o operă muzicală? Răspunsul trebuie dat de lege, care arată că aceasta reprezintă o operă de creaţie intelectuală, originală, cu sau fără text. În acest context, linia care depar­tajează originalitatea de plagiat este destul de fragilă şi uşor de încălcat cu sau fără ştiinţă. În acest context, articolul prezintă unele dintre cazurile de plagiat în muzică înregistrate de-a lungul timpului.

[1] „Musique” – în Encyclopédie ou Dictionnaire Raisonne des Sciences, des Arts et des Métiers, 1765.
* Drd., Director General Societatea Autorilor şi Editorilor Români de Opere Ştiinţifice – PERGAM,  e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.';document.getElementById('cloak585b94bdfb18529a0f5b9c9b1bc43bc3').innerHTML += ''+addy_text585b94bdfb18529a0f5b9c9b1bc43bc3+'<\/a>'; . 

Parteneri