Marinescu Ana-Maria*
Rezumat
Plecând de la afirmaţia lui Jean-Jacques Rousseau[1] că „orice judecător dezinteresat trebuie să admită că melodia este, la urma urmelor, sufletul muzicii”, se pune întrebarea legitimă ce este o operă muzicală? Răspunsul trebuie dat de lege, care arată că aceasta reprezintă o operă de creaţie intelectuală, originală, cu sau fără text. În acest context, linia care departajează originalitatea de plagiat este destul de fragilă şi uşor de încălcat cu sau fără ştiinţă. În acest context, articolul prezintă unele dintre cazurile de plagiat în muzică înregistrate de-a lungul timpului.
[1] „Musique” – în Encyclopédie ou Dictionnaire Raisonne des Sciences, des Arts et des Métiers, 1765.
* Drd., Director General Societatea Autorilor şi Editorilor Români de Opere Ştiinţifice – PERGAM, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.';document.getElementById('cloak585b94bdfb18529a0f5b9c9b1bc43bc3').innerHTML += ''+addy_text585b94bdfb18529a0f5b9c9b1bc43bc3+'<\/a>';
.