Cristiana Budileanu*
Rezumat
În România există două acte normative care conţin dispoziţii aparent contrare, respectiv Legea nr. 8/1996 care exclude în mod expres de la protecţia prin drept de autor ideile, în timp ce Legea nr. 206/2004 menţionează faptul că preluarea ideilor predecesorilor fără indicarea sursei
constituie plagiat. Astfel, Legea nr. 8/1996 pare să fie de aplicabilitate generală, în timp ce Legea nr. 206/2004 pare să fie aplicabilă doar în mediul academic.
Scopul acestui articol este de a încerca să stabilească dacă noţiunea de „idee” prevăzută în cele două acte normative este identică sau diferită cu
aplicabilitate asupra operelor ştiinţifice, respectiv a tezelor de doctorat.
*Doctorand, Universitatea Nicolae Titulescu din Bucureşti, Facultatea de Drept; Avocat în Baroul Bucureşti, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Nicoleta Rodica Dominte⁕
Rezumat
Culorile sunt principalele semne din limbajul pictorului, care au dobândit o existenţă proprie în contextul artei moderne, devenind subiectul principal al creaţiilor monocrome. Forţa vibrantă a culorilor s-a manifestat pe pânză în creaţii minimaliste ce sunt rezultatul unei concepţii artistice originale. În cadrul articolului ne propunem să efectuăm o succintă analiză a originalităţii picturilor monocrome din perspectiva paradigmei originalităţii în interpretarea ei doctrinară şi jurisprudenţială. Amprenta personalităţii autorului se regăseşte în fiecare dintre tablourile analizate evocând
abstractizarea culorilor în arta secolului al XX-lea.
⁕ Conferenţiar univ. dr., Facultatea de Drept, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Conținutul acestui site este proprietatea ASDPI. Nu este permisă folosirea unor pasaje, articole sau orice parte din conținutul acestui site, fără acordul scris din partea ASDPI.