Cristiana Budileanu*

Rezumat
În comerţ sunt folosite diverse semne, cu scopul principal, ca profesioniştii să se diferenţieze de concurenţi şi să câştige încrederea consumatorului, oferindu-i produse şi servicii de calitate. Cu toate acestea, există şi profesionişti care aleg calea scurtă către succes, preferând, ca în locul creării propriilor semne distinctive, să le paraziteze pe cele deja existente şi care sunt cunoscute. Aceste semne pot fi de mai multe feluri şi folosite în diverse combinaţii. Scopul prezentului studiu este de a prezenta prin comparaţie sistemele de protecţie ale tuturor tipurilor de mărci cu cele ale indicaţiilor geografice de la nivel naţional în România şi de la nivelul UE. De asemenea, vor fi prezentate situaţiile conflictuale şi cazurile de coexistenţă între mărci şi indicaţii geografice.
Cuvinte-cheie: interes public, interes privat, stingere drepturi; protecţie,
prioritate, bună-credinţă

 Doctorand, Universitatea Nicolae Titulescu din Bucureşti, Facultatea de Drept; avocat în
Baroul Bucureşti, (Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.).

Parteneri