Gheorghe Gheorghiu⁕
Rezumat
Geoblocarea este o practică discriminatorie care împiedică clienţii online să acceseze şi să cumpere produse sau servicii de pe un site web cu sediul într-un alt stat membru. Consiliul European a subliniat în repetate rânduri importanţa strategiei pieţei unice digitale şi a solicitat accelerarea punerii în aplicare a strategiei, care include eliminarea barierelor rămase în calea liberei circulaţii a bunurilor şi serviciilor vândute online şi pentru combaterea discriminării nejustificate privind motivele amplasării geografice. Voi reda în prealabil cadrul general de reglementare european privind circumscrierea fenomenului de geoblocare şi măsurile de prevenire (I), iar în continuare manifestarea specifică a fenomenului în domeniul audiovizualului (II).
⁕ Conf.univ. dr., Universitatea „Valahia Târgovişte, avocat Baroul Bucureşti, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..