Lucian Poenaru*

Rezumat
Contextul acestei scurte analize este dat de implicaţiile produse de conexiunea pe care o face consumatorul între mărci similare pentru produse sau servicii similare ori pentru produse sau servicii diferite. Gestionarea caracterului similar al unei mărci anterioare cu semnul ulterior nu s-ar putea face în absenţa unui corolar subiectiv şi anume riscul consumatorului de a se afla în confuzia cauzată de chiar această duală similaritate. Implicaţiile riscului de asociere se produc însă diferit prin raportare la funcţiile îndeplinite de marcă şi devin relevante în măsura în care se dovedeşte în concret riscul de confuzie ori riscul existenţei unui comportament injust al terţului care beneficiază, lato sensu, de renumele mărcii anterioare. În absenţa probării riscului de confuzie sau în absenţa dovedirii unor beneficii injuste, legătura pe care o face consumatorul ori trăirile pe care această asociere i le generează nu ar trebui să fie prezumată a aduce atingere drepturilor exclusive de care se bucură titularul mărcii anterioare. Cuvinte-cheie: risc de asociere, risc de confuzie, renumele mărcii anterioare,
diluţie, parazitism

* Av. dr. Lucian Poenaru, Facultatea de Drept – Universitatea din Bucureşti, luciantraian. Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

Parteneri