Gheorghe Gheorghiu*

Rezumat
Analiza contrafacerii operelor muzicale relevă, pe de o parte, complexitatea operațiunii de înțelegere a noțiunilor care configurează cadrul general al dreptului de autor, cu mutațiile legislative, jurisprudențiale și doctrinare actuale în definirea noțiunilor de operă, originalitate, excepții și limitări, contrafacere, iar pe de altă parte, dificultatea stabilirii contrafacerii în cazul operelor muzicale, având în vedere noile exigențe impuse prin decizia CJUE în cauza C 476/17, Pelham vs. Hutter, în comparație cu teoria america a „fair use”, dar și a evoluției contemporane privind noile mijloace tehnice și informaționale utilizare în crearea de opere muzicale, ceea ce va conduce la reconceperea noțiunii de contrafacere pentru a nu obstacula libertatea de creație și exprimare.

* Conf. univ. Dr. la Universitatea „VALAHIA” din Târgoviște, Facultatea de Drept, avocat Baroul București, E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Parteneri